Vrcholový sport zmizí z televizních obrazovek
Letošní mistrovství světa v atletice se stane nadlouho poslední vrcholnou sportovní akcí, která se dostala na televizní obrazovky. Ač je to k nevíře, špičkový sport má podle studie amerických sociologů z univerzity v Detroitu neblahý vliv na psychiku obyčejných lidí, tedy i televizních diváků.
Obyčejný člověk si při pohledu na vrcholné sportovní výkony řekne jediné - tohle nikdy nedokážu, nemá cenu, abych se o něco podobného pokoušel. Vrcholový sport tedy škodí lidské psychice, v obyčejných lidech pěstuje pocit malosti a méněcennosti.
Nejvíce se televizními přenosy cítí být poškozeni obchodníci. Po mistrovství světa v atletice neprodáme jediné maratónky, jedinou teplákovou soupravu, nechali se slyšet mnozí. Podobné zkušenosti měli i majitelé obchodů s jízdními koly po Tour de France, po turnaji ve Wimbledonu přestali lidé kupovat tenisové rakety. „To, co umí Sampras, je fantazie,“ svěřil se nám pan Doleček z Hradce Králové. „Už nevezmu raketu nikdy do ruky, nemá to cenu.“
Psychologové sport na televizních obrazovkách vítají, ale vysílat by se měly spíše akce masového charakteru. Přímý přenos dálkového pochodu, kterého se zúčastní tisíce obyčejných lidí, je ohromným motivačním stimulem, tvrdí doktor Forejt z pardubického krizového centra.
Z dosavadní nabídky bude od září k vidění na televizních obrazovkách pouze česká fotbalová liga, protože podle tvrzení expertů má k vrcholovému sportu daleko.
(Vláďa Honzů)
Další články této kategorii:
Kachny