Schopnosti dívek rozvíjejí chlapecké činnosti
Vědci ze Spojených států tvrdí, že nejnadanější a nejvšestrannější jsou děti, které se věnují v deseti letech věku co největšímu množství nejrůznějších aktivit. Právě tento věk je podle nich pro vývoj osobnosti rozhodující.
Pokud chcete mít schopné děti, nechte je v tomto období zakusit činnosti typické pro druhé pohlaví. Speciálně dívkám však prospívají typicky chlapecké činnosti, jako jsou sport a počítačové hry. U chlapců, věnujících se dívčím činnostem, není efekt tak výrazný.
Podle doktorky Susan M. McHaleové z Penn State University se rozhoduje o tom, čemu se dotyčný jedinec později v životě bude věnovat, zda jeho zájmy budou jednostranné nebo naopak všestranné, v deseti letech.
Desetileté děti, které se věnují malému spektru činností, po dvou letech ustrnou na tomto zájmu a jsou později příliš jednostranně orientované. Dívky se v tomto období častěji věnují zpěvu, tanci a ručním pracím. Později jsou sice citlivější a úspěšnější v angličtině, ale mívají nízké sebevědomí a horší výkony ve sportu a matematice. Dívky pěstující tradiční maskulinní činnosti, k nimž patří sport a hry, jsou naopak ve dvanácti letech výrazně lepší v matematice než jejich vrstevnice, holdujícím jen dívčím aktivitám.
Chlapcům sice prospívá, když se v deseti letech zamilují do hudby a zpěvu, činnosti vnímané v tomto věku jako holčičí, ale nijak zvlášť to jejich schopnosti ve srovnání s dívkami nezlepší.
"Na základní škole by se děti vskutku měly věnovat všemu možnému. Samozřejmě by to měly zvládat časově a fyzicky, ale rodiče by měli dbát na to, aby spektrum činností bylo co nejpestřejší. Tím docílí všestrannosti a lepších výkonů svých ratolestí," míní doktorka Susan M. McHaleová.
Další články této kategorii:
Věda a technika