Němci chtějí mít nejlépe znějící sušenky
Dobrý gurmánský zážitek není jen o chuti a vůni, ale i o vizuálním vjemu. Podle všeho však hraje důležitou roli i zvuk. Německá firma Bahlsen, vyrábějící sušenky, si najala tým odborníků, kteří mají za úkol vytvořit sušenky, které nejen nejlépe chutnají, ale také nejlépe "znějí". K napohled podivnému kroku přivedly firmu výzkumy mezi konzumenty klobás, které prokázaly, že sluch je při požitku z jídla daleko důležitější než jiné smysly.
"Kdo nechce vypadnout a chce si udržet co největší podíl na trhu, musí inovovat. Chceme si být jistí, že naše sušenky nejen výborně chutnají a voní, ale také znějí. Při konzumaci je to podle nových zjištění jeden z nejdůležitějších smyslových prožitků," uvedl mluvčí firmy a dodal, že společnost Bahlsen je zřejmě první velkou potravinářskou společností, která se chytila výzkumu, podle nějž lidé staví při jídle klobás zvuk nad vůni nebo chuť.
"Zabýváme se tím, jak sušenky křupnou, když je ukousnete nebo rozlomíte," vysvětlil podstatu své práce expert na zvuky Heinz-Dieter Lechte, který byl vybrán do čela experimentálního týmu, jenž by měl již brzy přijít se zkušební sušenkou.
"Je pravda, že hodláme vytvořit sušenky s nejohromnějším zvukem. Trh si to žádá, tak nemůžeme zůstat pozadu," uvedl mluvčí pekařství Bahlsen u vědomí toho, že jen v Německu se v obchodu se sušenkami protočí ročně miliardy eur.
Další články této kategorii:
Ze života